7 produktów cyfrowych, które możesz ofiarować klientom jako gratis

Utrzymanie trwałej relacji z klientami nie jest łatwe. Wiele firm skupia się przede wszystkim na szukaniu nowych klientów, a nie utrzymywaniu relacji ze starszymi. A to wielki błąd – lojalny klient jest na wagę złota. I warto ich docenić, na przykład poprzez rozdawanie rabatów czy właśnie gratisów. Dowiedz się, jakie produkty cyfrowe są najbardziej interesujące i które z nich możesz wykorzystać jako darmowe upominki dla lojalnych klientów.

Wartościowe produkty cyfrowe

Produkty cyfrowe jako gratisy świetnie się sprawdzają. Czasami nawet lepiej niż fizyczne prezenty od firmy. Dlaczego? Produkty cyfrowe są przede wszystkim łatwiej dostępne. Ich otrzymanie nie wiąże się z pójściem na pocztę, więc nie wymagają żadnego wysiłku. Żeby je otrzymać, wystarczy je ściągnąć z załącznika maila lub pobrać ze strony.

Na dodatek działają już tu i teraz, więc nie pozwolą klientowi o tobie zapomnieć. Niektóre branże bazują wyłącznie na sprzedaży produktów cyfrowych, na przykład szkolenia online czy autorzy e-booków. I faktycznie, wartościowe produkty cyfrowe można wystawić na sprzedaż i na tym bazować. Jednakże można także stworzyć je w formie gratisów dla lojalnych klientów, by wzmacniać więź i przypomnieć o sobie. W podobny sposób działają rabaty i promocje, jednak od czasu do czasu warto klientom dać coś od siebie. To jeszcze bardziej przywiąże ich do marki i możesz liczyć na znaczny wzrost powtórnych zakupów. Lista produktów cyfrowych jest naprawdę bardzo długa, my przedstawiamy te najbardziej popularne.

  1. E- booki dla wybranych

Oczywiście najbardziej popularnym pomysłem na produkt cyfrowy dla lojalnych klientów jest e-book. To rozwiązanie, które można zastosować naprawdę w każdej branży – dobrze wykonany, ciekawy, treściwy i opatrzony zdjęciami e-bookowy poradnik sprawdzi się w każdym przypadku. Oczywiście jego stworzenie wymaga trochę czasu, jednakże wcale nie musi być długi. To może być zaledwie kilka-kilkanaście stron z poradami, które ofiarujesz stałym klientom. Naprawdę przydatne.

  1. Dostęp do zamkniętej grupy na Facebooku

Grupy na Facebooku stały się tak powszechne, że powoli wypierają fora. Prowadzenie tematycznej grupy jest możliwe dla specjalistów każdej branży, a jeśli jesteś ekspertem w swojej dziedzinie, doradzasz, podpowiadasz i pomagasz rozwiązać problemy, możesz stworzyć grupę zamkniętą i zaprosić do niej wyłącznie lojalnych klientów. Na takiej grupie lojalni klienci mogą mieć dostęp właśnie do kontaktu z tobą i twojej pomocy, jak i na przykład do informacji o nowych produktach, zanim wejdą one do oficjalnej sprzedaży. Pomysłów na działanie takiej grupy jest naprawdę wiele, warto dopasować je do swoich odbiorców i spróbować – to naprawdę może zadziałać.

  1. Kurs e-mailingowy

Kurs e-mailingowy to kolejny świetny pomysł. Nie musi mieć zbyt wielu lekcji – wystarczą trzy lub cztery, ale powinny być naprawdę konkretne i wartościowe. Kurs e-mailingowy może polegać zarówno na wysyłaniu materiałów tekstowych do wybranych klientów (oczywiście tylko tych, którzy wyrazili na to zgodę) lub na udostępnieniu niektórym osobom nagrań lub podcastów. Link może być przesyłany w mailu co tydzień lub na przykład co 2-3 dni.

  1. Formularze i wzory

To świetne rozwiązanie – darmowy gotowy produkt, który klient może sobie po prostu wypełnić. Formularze i wzory nie wymagają za wiele przygotowań, a naprawdę dobrze się sprawdzają. Co to może być? Na przykład wzór budżetu domowego, CV czy ćwiczeń dla nauczycieli języka polskiego. A może wzór podania czy wniosku? Albo formularz do zapisywania afirmacji i dobrych myśli? Opcji jest mnóstwo i może z niej skorzystać naprawdę bardzo wiele różnych branż.

  1. Checklisty

Checklisty świetnie sprawdzają się jako gratis dla osób prowadzących portale i blogi lifestylowe, ale nie tylko. Beauty, psychologia, nawet motoryzacja – przecież nic nie stoi na przeszkodzie, żeby zrobić checklistę „jak dbać o samochód” czy branża medyczna (co spakować do szpitala) mogą wykorzystać tego rodzaju produkty. Uwielbiamy checklisty i uwielbiamy planowanie. Produkt nie wymaga czasu, a jest naprawdę miłym gestem dla klientów.

  1. Plannery i produkty do druku

Podobnym produktem jest planner różnego rodzaju. Przygotowanie ramek z dniami tygodnia czy miesiąca, wyróżnikami czy niezwykłym systemem planowania posiłków nie jest trudne, a może naprawdę ułatwić klientom życie. Pomysłów jest mnóstwo – planner treningów, powtórek do matury, nauki języka obcego, opieki nad dziećmi, zakupów… Wzór plannera w wersji cyfrowej, gotowy do wydruku to świetny pomysł. Należy tylko pamiętać, że produkt musi być naprawdę estetyczny, aby klient naprawdę chciał go wydrukować i zawiesić na lodówce.

Nie trzeba ani czasu ani za dużo pracy, żeby stworzyć naprawdę wartościowe produkty dla klientów. Nawet drobiazg, który zostanie podarowany wyłącznie lojalnym klientom może przyczynić się do umacniania więzi z marką. Stworzenie elitarnej grupy klientów, którzy dostają więcej może sprawić, że więcej osób będzie chciało korzystać z twoich usług lub robić u ciebie zakupy.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Leave a Comment