Jak wybrać najlepszą agencję marketingową?

Agencje marketingowe wyrastają w ostatnim czasie jak grzyby po deszczu. Rynek wszystkich branż potrzebuje marketingu w różnych postaciach, dlatego coraz więcej osób zaczyna się specjalizować w usługach marketingowych. Jak jednak w gąszczu mniejszych lub większych agencji wybrać tą najlepszą i dopasowaną do naszych potrzeb?

Jak znaleźć agencję?

Ponieważ liczba agencji jest coraz większa, dlatego możemy w nich przebierać jak w ulęgałkach. Jest kilka sposobów na znalezienie tej odpowiedniej. Po pierwsze ogromne możliwości daje nam Internet. Wyszukiwarka Google to świetne narzędzie. Jak jednak szukać? Wpisać po prostu „najlepsza agencja marketingowa”? Niekoniecznie. Lepiej zawęzić po prostu pole wyszukiwania, wpisując frazę związaną ze swoją branżą, np. marketing dla restauracji, czy marketing dla lekarzy. Wyspecjalizowana agencja to bardzo duży plus. Drugą, bardzo dobrą opcją poszukiwań są  polecenia przez znajomych, którzy korzystali z usług konkretnej agencji. Rekomendacje od zadowolonych klientów to bardzo dobry i skuteczny sposób na znalezienie agencji.

Czas na weryfikację i pytania

Nawet jednak jak najlepszy wizerunek agencji, czy rekomendacja od jednej osoby może nie wystarczyć. Trzeba więc dodatkowo zweryfikować agencję, z którą jesteśmy po wstępnych rozmowach. Jak to zrobić? Znowu z pomocą przyjdzie nam niezawodny wujek Google. Wpisując frazę z nazwą agencji i słowem „opinie”. Z dużym prawdopodobieństwem możemy założyć, że natkniemy się na jakieś opinie na forach czy w mediach społecznościowych. Będziemy mogli spytać o nie podczas naszej rozmowy z ludźmi z agencji. Należy zadawać jak najwięcej pytań, zwłaszcza o szczegóły jak będzie wyglądać nasza kampania. Bardzo ważna będzie komunikacja między nami a agencją i dobrze, gdybyśmy trafili na odpowiednią osobę współpracującą z nami.

Ostatnią ważną sprawą o jakiej powinniśmy pamiętać jest dokładne przeczytanie umowy. Powinna ona być dla nas jasna i zrozumiała w każdym swoim punkcie. Dobrze, abyśmy także byli zorientowani w cenach obowiązujących na rynku. Nikt nie chciałby przepłacać. Prawda?

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Leave a Comment