Jakie znaczenie ma influencer w kampanii marketingowej?

  1. Znaczenie słowa Influancer.

Influancer jako słowo pochodzi z angielskiego i oznacza osobę, która w jakiś sposób potrafi wywrzeć wpływ na innych. Na swoich słuchaczy, followersów, osoby zgromadzone w jakieś społeczności internetowej. Jest to osoba wpływowa, potrafiąca zainteresować innych jakimś tematem, mająca interesujący sposób mówienia i często przebojowy charakter.

Niejednokrotnie taki internetowy twórca skupia się na jakimś temacie, w którym jest ekspertem. Może to być moda, diety, sport, motoryzacja, gry, podróże, parenting. Czasem jednak są to aktywności ogólne life-stylowe, luźno związane z konkretną tematyką.

  1. Popularność Influancerów.

Influancerzy z powodu swojej popularności i faktu, że ich odbiorcy czują się z nimi związani lub chociaż częściowo wzorują się na ich zachowaniu często angażowani są w kampanie marketingowe. W mniej lub bardziej otwarty sposób. Im więcej dany influancer ma śledzących, tym bardziej atrakcyjny będzie dla reklamodawcy, ponieważ może dotrzeć do większej ilości osób.

Odbywa się to w sposób wiralowy. Śledzący dany kanał osoby udostępniają treści poprzez swoje portale społecznościowe – facebook, instagram i inne swoim znajomym, ci z kolei swoim. Jeśli treść jest dobra, interesująca, zabawna rozprzestrzenia się bardzo szybko. Najlepiej jeżeli zawiera estetyczną, kolorową grafikę, nie jest za długa i udostępniający w jakiś sposób się z nią identyfikują.

influencer marketing
Influencer jest bardzo ważną osobą w naszej kampanii
  1. Influancer i marketing.

Najbardziej istotny czynnik jednak to influancer, który gromadzi pewną społeczność, kieruje ich nastrojami. Często także moderuje, zachęca do rozmów, dzielenia się treściami i prezentuje treść w sposób atrakcyjny. Influancer nie zawsze decyduje się ujawnić, że jakaś treść została sponsorowana, gdyż śledzący jego kanał mogą tego nie zaakceptować. Wtedy reklama musi być subtelna i bardzo delikatna.

Musi to być tylko sugestia, albow ogóle pokazanie jak influancer korzysta z danego produktu. Taka reklama będzie najbardziej skuteczna, gdyż nie będzie wzbudzała podejrzeń. Jeśli followersi zorientują się, że influancer poleca im produkt dlatego, że producent mu za to zapłacił mogą porzucić jego kanał i mieć negatywne skojarzenia z produktem. Nie zawsze się tak dzieje, ale należy zdawać sobie sprawę, że internet jest przeładowany reklamami, a jego użytkownicy są nią zmęczeni. Dlatego warto kampanię reklamową prowadzić w odpowiedni, wywarzony i subtelny sposób. Zwłaszcza jeśli wykorzystuje się influancera i śledzącą go grupę użytkowników, którzy mu ufają.

Istotne jest też, żeby influancer był jednolity w swoich zrachowaniach, faktycznie korzystał i polecał produkt, wierzył, że jest on dobry dla jego użytkowników. A także, żeby produkt był dopasowany do stylistyki kanału. Blogerka parentingowa nie powinna promować alkoholu, a trener sportowy niezdrowej diety. Ważne, żeby odpowiednio dobrać influancera, który trafi z naszym produktem do docelowego odbiorcy i zrobi to w przekonujący sposób. Jeśli to osiągniemy, reklama będzie niezwykle skuteczna!

Influancer zatem to osoba, która w obecnych czasach jest bardzo ważna w marketingu. Dzięki niemu możemy kształtować pozytywne odczucia o naszej marce. Prowadzić marketing nie mówiąc o tym wprost. Reklamodawca nie osiągnie tego sam; Influancer jest niejako jego przedstawicielem w świecie mediów społecznościowych.

Click to rate this post!
[Total: 2 Average: 5]

Leave a Comment