Marketing dla salonów SPA. Jakie narzędzia wybrać?

Branża beauty prężnie rozwija się do przodu. Obserwując to co się dzieje w kosmetologii, medycynie estetycznej, salonach SPA można śmiało powiedzieć, że zapotrzebowanie na tego typu usługi rośnie z roku na rok. Tak samo rośnie liczba salonów kosmetycznych. Poszczególne gabinety muszą zawalczyć więc o jak największą ilość klientów.

Nowoczesne narzędzia promocji

Każda marka, każdy salon musi zainwestować w tradycyjną reklamę, jak chociażby spoty telewizyjne, czy też ulotki reklamowe. Koniecznością są jednak nowoczesne narzędzia promocji, dzięki którym uda nam się pozyskać ogromną ilość klientów. Do takich narzędzi zalicza się:

  • media społecznościowe,
  • strona firmowa,
  • pozycjonowanie,
  • reklama Google Ads,
  • stali klienci.

Aby rozwinąć skrzydła i być pewnym zysków należy zapoznać się z tymi formami reklamy.

Media społecznościowe

Facebook, Instagram Twitter – to potęga! Kto ma konto na jednym lub w dwóch social mediach ma ogromne szanse na pozyskanie klientów w lokalnej społeczności, jak również dalej (to wszystko zależy od zasięgu danej firmy). Przy czym należy być aktywnym na swoich kontach. Zaleca się prowadzenie maksymalnie dwóch kont ze względu na czas. Zamiast siedzieć przez cały czas na Fejsie lub gdzie indziej – zajmijmy się obsługą klienta. Jeden post dziennie na jednym z kont (naprzemiennie) wystarczy. Informujmy o swoich usługach, cenach, spodziewanych promocjach. Pozwólmy sobie na organizowanie konkursów raz na jakiś czas (nic tak nie przyciąga ludzi jak możliwość wygrania czegokolwiek). Informujmy! Nie mówmy o jednym i tym samym. Wraz z nadejściem lata podpowiadajmy jak zadbać o cerę. Jak uniknąć odmrożeń na zimę. Ludzie chętnie zapoznają się z ciekawymi artykułami poradniczymi.

Pozycjonowanie w sieci

O tego typu działaniach mówi się bardzo dużo już od dawna. Należy zadbać o widoczność swojej strony www w organicznych wynikach wyszukiwania. Pozwoli to na pozyskanie większej ilości klientów, którzy w zdecydowanej większości zawsze zapoznają się tylko z wynikami występującymi na pierwszej stronie w wyszukiwarce. Tego typu zadanie należy powierzyć odpowiednim specjalistom.

Google Ads

Nic nie robi tak wspaniałej reklamy, jak te znajdujące się u góry strony w wyszukiwarce Google. Tego typu reklamy to konieczność – w szczególności, jeżeli dopiero rozkręcamy swój biznes. Reklama Google Ads daje natychmiastowe efekty. Dodatkowo pozwala ona na lepsze dotarcie do grupy docelowej (np.mieszkańcy miasta, gdzie znajduje się siedziba gabinetu). Należy wiedzieć, że pozycjonowanie i reklama Google Ads powinny być scentralizowane w jedno, dzięki czemu uda się uzyskać lepszy efekt.

Strona firmowa

To kolejny element, który nie tylko związany jest z pozycjonowaniem, Google Ads, jak również z kontem na Facebooku. Na stronie www oprócz standardowego przedstawienia swojej firmy, poszczególnych usług, cennika, warto prowadzić blog. To właśnie tam będą umieszczane poszczególne porady odnośnie dbania o siebie, najnowszych wynalazkach kosmetycznych=, itd. Na fanpejdżu nie warto umieszczać długich artykułów, ponieważ źle się je tam czyta. Tam można pozwolić sobie na krótkie i zwięzłe opisy lub link z odnośnikiem na blog do dłuższego artykułu.

Stali klienci

To najlepsza wizytówka i chodząca reklama naszej firmy. Osoby wracające do salonu są świadectwem na najwyższą jakość obsługi i wzorowe wykonywanie poszczególnych zabiegów. Stali klienci chętnie wracają do takich miejsc, gdzie uszykowana jest dla nich dobra oferta promocyjna, np. “co dziesiąte opalanie gratis”, “ promocyjna cena na wybrany zabieg w połączeniu z innym zabiegiem”, itd. Może karnet na jakieś usługi? Specjalne zestawy na Święta Bożego Narodzenia, Walentynki? Zbudowanie trwałej relacji z klientami to podstawa. Nie można zapominać, że stali klienci pomagają…pozyskać kolejnych klientów polecając dalej usługi danego salonu SPA.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

1 thought on “Marketing dla salonów SPA. Jakie narzędzia wybrać?

Leave a Comment