Marketing szeptany, jak precyzyjnie dotrzeć do użytkownika

Zrozumienie mechanizmów procesu decyzyjnego w podejmowaniu decyzji zakupowych to sklucz to zaplanowania skutecznych działań promocyjnych. Marketing szeptany to narzędzie oddziałujące bezpośrednio na rozstrzygnięcie odwiecznego dylematu klienta – kupić, czy nie kupić. Jednak jak precyzyjnie dotrzeć do użytkownika, który potrzebę zakupu naszego towaru lub usługi w sobie nosi? Przygotowaliśmy krótki poradnik.

Marketing szeptany prawdę Ci powie?

Nawet najwięksi sceptycy reklam i promocji medialnych chętnie sięgają po rekomendacje i opinie innych użytkowników na temat danej oferty. I tutaj pojawia się skuteczne narzędzie marketingowe, które chętnie w swoich działaniach promocyjnych wykorzystują zarówno wielkie marki, jak i firmy dopiero debiutujące na rynku. Marketing szeptany! Jego rola w przyśpieszeniu decyzji zakupowych bywa nieceniona, jednak pod warunkiem, że nasza buzz kampania spełnia pewne kryteria. Wśród kluczowych czynników wpływających na efektywność inicjatyw jest precyzyjne dotarcie do grupy docelowej.

Liczy się precyzja

Cel ten jest możliwy do osiągnięcia pod warunkiem, że działania zostaną poprzedzone gruntowną analizą tego, gdzie bywają nasi potencjalni klienci. Tematyczne fora dyskusyjne, branżowe portale, tematyczne, blogi, profile w mediach społecznościowych to miejsca ewentualnego styku osoby przeprowadzającej kampanię z zakresu mouth of word, a użytkownika, który pod wpływem dobrze skomponowanego komunikatu może zamienić się w naszego klienta. Wywołanie spontanicznej i niewymuszonej rozmowy na temat oferty marki, a w efekcie wymiany opinii pomiędzy konsumentami o naszych produktach pozwoli stymulować potrzebę zakupową w kolejnych osób. Podstawą skutecznej kampanii z zakresu buzz marketingu jest, więc precyzyjne określenie grupy docelowej. To też dostosowanie do niej kanałów komunikacji oraz przygotowanie komunikacji, która wywoła potrzebę zakupową, którą sklep będzie w stanie zrealizować. Planując kampanię buzz marketingową pamiętajmy, że ta forma promocji oferuje wiele narzędzi. Powinniśmy je wykorzystywać w taki sposób, żeby świadomie manipulować opiniami użytkowników zupełnie postronnych dla naszej marki.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Leave a Comment