Marketing szeptany w budowaniu pozytywnej opinii w Internecie

Każdy z nas niejednokrotnie przekonał się w swoim życiu o sile plotki. Bez względu na to, czy jest ona prawdziwa, czy nie, może wywołać wielkie zamieszanie, zarówno pozytywne, jak i negatywne. Ten mechanizm, wykorzystany w odpowiedni sposób zapoczątkował marketing szeptany. Aktualnie jest on jednym z najciekawszych i najefektywniejszych sposobów na pozyskiwanie klientów i budowanie pozytywnego wizerunku marki w sieci. Chcesz wiedzieć co zrobić, aby Twój produkt i marka dobrze kojarzyły się potencjalnym nabywcom? Zapraszamy do lektury!

Buzz marketing i jego początki

Tak naprawdę, ten rodzaj marketingu istnieje tak długo, jak sama ludzkość. Już od wieków ludzie przekazywali sobie informacje z ust do ust. Z pokolenia na pokolenie. Od przyjaciółki do przyjaciółki czy nawet od sąsiada do sąsiada. Teraz w poszukiwaniu rekomendacji korzystamy z internetu i to jest tak naprawdę jedyna różnica.

marketing szeptany a budowanie pozytywnej opinii w Internecie
Marketing szeptany buduje wizerunek w Internecie

Marketing szeptany ma na celu wzbudzenie zainteresowania danym produktem lub daną marką i zachęcenie konsumentów do prowadzenia o nim dyskusji. Dodatkowo wpływa na wzmacnianie wizerunku marki poprzez pozytywne opinie i przyczynia się do rozprzestrzenianie informacji o aktualnych promocjach i wydarzeniach firmowych, co automatycznie zwiększa prawdopodobieństwo, że klient zdecyduje się na zakup danego produktu lub usługi.

Jak ważne są opinie?

Jak pokazują liczne badania socjologiczne i marketingowe, użytkownicy internetu w większym stopniu ufają rekomendacjom produktów i usług, które wypowiadane są przez tak zwanych zwykłych ludzi, a nie celebrytów czy gwiazdy.

Co ważne, ludzie posiadają pamięć wybiórczą, a żeby trwale zakorzenić się w ich głowie, należy wpłynąć na emocje i wyjątkowo ich zainteresować. Dlatego tak dobrze w tej dziedzinie sprawdza się marketing szeptany, który łączy w sobie te cechy. Zachęca do prowadzenia dyskusji, komentowania i wyrażania swoich uczuć.

Dbanie o pozytywny wizerunek

Marketing szeptany często skupia swoje działania na portalach opiniotwórczych takich jak wizytówki Google Maps, strony firmowe na Facebook’u oraz inne portale pozwalające na pozostawienie użytkownikom opinii na temat firmy.

Bieżące śledzenie sytuacji w sieci, pozwala również na kontrolowanie wpisów, które pojawiają się w Internecie i wspominają o firmie. Daje to szansę na ewentualne reagowanie w przypadku negatywnego wydźwięku i stłumienie kryzysu w zarodku. Dzięki temu firma nie dość, że poprawia swój wizerunek, dba o relacje z użytkownikami, to nie musi obawiać się również nieczystych zagrań konkurencji i wybuchu skandalu.

O czym należy pamiętać?

Podstawową kwestią, o którą należy zadbać, aby czerpać jak najwięcej korzyści z buzz marketingu, jest jakość publikowanych treści. Jest to kluczowa sprawa, która w znacznym stopniu wpływa na powodzenie prowadzonych działań. Duplikowanie treści jest jednym z głównych i niewybaczalnych błędów w marketingu szeptanym, który może przynieść skutki odwrotne do zamierzonych.

Najrozsądniejszym rozwiązaniem jest zgłoszenie się do profesjonalnej agencji, która w całości przygotuje i poprowadzi kampanię dla naszej marki. Pozwoli nam to uniknąć niepotrzebnych problemów i skupić się na zaletach tego typu zabiegów.

Click to rate this post!
[Total: 15 Average: 5]

1 thought on “Marketing szeptany w budowaniu pozytywnej opinii w Internecie

Leave a Comment