Po co firmie marketing?

O tym, że reklama jest dźwignią handlu wiedzą prawie wszyscy. Jednak często zwłaszcza właściciele małych i średnich biznesów marketing traktują, jako pewnego rodzaju biznesową zachciankę, na którą mogą pozwolić sobie wyłącznie największe firmy. Nic bardziej mylnego. Promocja brandu to najważniejszy element rozwoju marki już od pierwszych dni jej funkcjonowania!

Na świecie około 70% firm zostaje zamkniętych w pierwszym roku. Czy wynika to ze złej organizacji, braku szczęścia, czy ignorancji trudno oszacować. Zapewne z każdego tych czynników w jakimś stopniu. Ale jedno jest pewne, dobrze przygotowany marketing stoi za niejednym sukcesem dużej firmy.

Po co ten cały marketing?

Niezwykle karkołomnym zadaniem jest sprzedaż produktów lub usług, o których nikt nie słyszał. Ma to odniesienie zarówno do świata online, jak i rzeczywistości offline. Dlatego tak ważnym czynnikiem decydującym o sukcesie jest właściwie zaplanowana i przeprowadzona kampania reklamowa. Marketing firmy nie może być, jednak kwestią przypadku lub owocem naszych wyobrażeń o tym, jak ma wyglądać skuteczna reklama. Bowiem prawie każda inicjatywa reklamowa to koszt dla naszej firmy. Dlatego do odpalenia nawet najmniejszej kampanii reklamowej powinniśmy się odpowiednio przygotować. Bo marketing to przede wszystkim kreowanie, planowanie i działanie!

Reklama – od czego zacząć?

Skoro już ustaliliśmy, że marketing na współczesnym rynku niezbędny jest każdej firmie działającej zarówno w sektorze B2C, jak i B2B, to teraz usystematyzujmy sobie wskazówki, do czego właściwie zacząć działania reklamowe. Przede wszystkim musimy zrobić rozpoznanie rynku i poznać potrzeby klientów. Pozwoli nam to ustalić skuteczne kanały dotarcia oraz określić formę komunikacji marketingowej. Ponadto istotne jest w oparciu o zdobyte dane zaplanowanie spójnej strategii reklamowej, która będzie swoistym drogowskazem, który wytyczy nam kierunek, w którym chcemy podążać. Najlepiej nadać temu profesjonalną formę planu, który na bieżąco będziemy aktualizować w razie jakichkolwiek zmian. Do gotowego planu musimy dobrać odpowiednie narzędzia, dzięki którym uda się nam zrealizować naszą strategię. Jeśli nie dysponujemy osobami znającymi się na marketingu, warto wesprzeć się firmami zewnętrznymi, które zwiększą efektywność podejmowanych inicjatyw i zwielokrotnią zyski.

Click to rate this post!
[Total: 2 Average: 5]

Leave a Comment