Tania reklama w social-mediach? Podpowiadamy mniej oczywiste platformy

W reklamę na Facebooku inwestuje dziś każdy, a ceny postów sponsorowanych na Instagramie szybują w górę. Sprawdzamy, ile konkretnie kosztuje reklama na Facebooku w 2020/2021 roku, czy jest warta swojej ceny i jak to się ma do wydatków, jakie trzeba ponieść na mniej popularnych platformach?

Ile kosztuje reklama na Facebooku 2020-2021?

Statystycznie cena jednego kliknięcia w reklamę na Facebooku waha się w granicach 0,50 – 4 zł. Zależy ona od różnych czynników, takich jak to, czy użytkownik przez reklamę dokonał zakupu lub polubił fanpage. Znaczenie ma też lokalizacja.

Czy warto dziś inwestować w reklamę na Facebooku? Z jednej strony mikrotargetowanie pozwala przy symbolicznym budżecie dotrzeć do starannie wyselekcjonowanej grupy potencjalnych klientów. Z drugiej – wiele osób zdaje już sobie sprawę z targetowania i ukrywa swoje dane na Facebooku lub korzysta choćby z blokerów reklam. Dlatego poza Facebookiem warto korzystać też z innych platform.

Czy reklama na Instagramie się opłaca?

Na Instagramie reklama kosztuje średnio 2-4 zł za kliknięcie (CPC). Dobrze skomponowana i przemyślana może być szczególnie cenna w pewnych branżach. Z badań Digimind wynika, że z influencerami z Instagrama współpracuje

  • 91 proc. marek luksusowych
  • 84 proc. producentów odzieży sportowej
  • 83 proc. firm beauty.

Biorąc jednak pod uwagę, że większość użytkowników Instagrama to młodzi ludzie z dużych miast, istnieją też branże, których reklama na tej platformie będzie całkowicie nieefektywna. Poza tym dla producenta drogich aut czy kosmetyków koszt jednego kliknięcia w reklamę na Instagramie będzie symboliczny, podczas gdy tańsze rzeczy lepiej reklamować innymi kanałami. Warto szukać alternatyw.

Reklama w mediach społecznościowych – alternatywy

Youtube ma już z 1,8 mld użytkowników

Jeszcze do niedawna Youtube nie był postrzegany jako platforma społecznościowa. Dziś, gdy pod filmami wywiązują się gorące dyskusje, a młodzi ludzie spędzają często na Youtube po kilka godzin dziennie, ignorowanie tej platformy jest błędem. Koszt reklamy zależy od kraju, w którym przebywa widz; 1000 wyświetleń kosztuje ok. 9 zł w Szwajcarii i ok. 55 groszy dla Wietnamu, z Polską znajdującą się bliżej dolnej granicy.

Reklama na Whatsapp – kto pierwszy, ten lepszy?

1,5 mld użytkowników tego komunikatorana razie nie musi oglądać reklam. Jednak według plotek reklamy na Whatsappie mają się pojawić już w tym lub przyszłym roku. Wówczas będą one targetowane za pomocą tej samej technologii, która odpowiada za wyświetlenia na Facebooku. Być może warto już dziś zacząć przygotowywać reklamę na Whatsapp, która pozwoli być daleko przed konkurencją?

Nawet prezydent jest na Tiktoku

700 mln osób na świecie jest na Tiktoku codziennie.  W tej liczbie jest też kilka milionów polskich nastolatków. W USA przez tą kilkuletnią aplikację wydano już ponad 25 mln dol. Można się spodziewać, że wkrótce zakupy na masową skalę zaczną robić również młodzi Polacy.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Leave a Comment