To już (nie) koniec współpracy z Influencerami?

Czy to już koniec współpracy z influencerami? Nie, ale odbywa się to już na niego innych zasadach. Sprawdź, co się zmieniło i nie przepłacaj za nieefektywne kampanie w sieci.

Spada zaangażowanie w influencer marketingu?

W Polsce dopiero od kilku lat działają pierwsze agencje influencer marketingu, a nowe zaczynają dopiero powstawać. Tymczasem między rokiem 2019 a 2020 zaangażowanie i konwersji w influencer marketingu według wielu badań spada. To było do przewidzenia. Podobnie, jak nasz wzrok prześlizguje się po reklamach na portalach internetowych bez zarejestrowania, o jaką markę chodzi, tak samo wielu użytkowników „uodporniło się” już na przekaz marketingowy w postach na Instagramie. Po części influencerów zgubił brak umiaru. Niektórzy bezrefleksyjnie reklamują coś w każdym poście (i dotyczy to niestety również najsłynniejszych z nich). Nie oznacza to jednak, że to koniec influencer marketingu. Na pewno jednak trzeba przemyśleć swoją strategię przed nowym rokiem.

Dobieraj influencerów bez żalu

Wyspecjalizowane agencje chcą proponować pakiety działań, do których zatrudnisz mniej lub bardziej popularnych influencerów. Profesjonalizacja miała poprawić  standardy, ale jeszcze dodała zamieszania, w którym Twoje produkty pojawiają się  na zupełnie nieadekwatnych profilach, a influencer marketerzy tracą resztki wiarygodności.

Pamętaj, że nie ma jednej drogi, którą musisz podążać. Jeśli nie masz czasu na rozmowy z poszczególnymi influencerami, to zamów posty przez agencję. Jeśli wolisz sam uzgodnić warunki z influencerami, możesz odezwać się do nich osobiście. Nie ma tu żadnych sztywnych reguł  – możesz nawiązać współpracę z dziesiątkami mniejszych lub jednym potężnym influencerem, do jednorazowej akcji lub na lata. Ważne, by influencer i Twoja marka naprawdę dobrze do siebie pasowali. Taki wspólny przekaz wypadnie wiarygodnie i przyciągnie użytkowników.

Influencer marketing nie tylko na Instagramie

Gdy strumień podobnych do siebie zdjęć promocyjnych zlewa się na Instagramie w jedno, być może czas na bardziej przykuwające uwagę kampanie z influencerami?

  • W podcastach: coraz więcej influencerów ma swoje podcasty. Wywiad z ciekawym przedsiębiorcą czy kod promocyjny dla słuchaczy mogą przykuć uwagę skuteczniej, niż kolejna kampania na Instagramie.
  • Młodsi użytkownicy godzinami sprawdzają, co słychać u gwiazd Tik-Toka – warto promować się wśród nich.
  • Na Youtubie influencer może przetestować Twój produkt lub użyć Twojej lokalizacji.
  • Influencer na plakacie czy w witrynie sklepu przykuje uwagę tych, którzy kojarzą go z sieci.
  • Wykorzystaj jego talent off-line w niestandardowy sposób: może czytać fragment nowej powieści w kawiarni, robić manicure gościom wydarzenia, prowadzić warsztaty z ogrodnictwa…

Naprawdę warto podjąć współpracę z zaangażowanymi, otwartymi na nowe pomysły influencerami. Z danych amerykańskich wynika, że co czwarty internauta jest bardziej skłonny uwierzyć w informacje podane przez influencera, niż przez dziennikarza lub tradycyjne media.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Leave a Comment