W jaki sposób monitorować Internet?

Współczesny marketing jest bezlitosny. Jedną z jego podstawowych zasad jest ta, że jeśli nie ma Cię w Internecie to znaczy, że nie istniejesz. Żyjemy w czasach, w których ilość informacji jest oszałamiająca. Bombardują nas one z każdej strony i na różne sposoby starają się przyciągnąć naszą uwagę.

Nie ułatwia to firmom zaistnienia w sieci i dotarcia do klienta, mimo, że Internet to medium, w którym ludzie spędzają znaczną część swojego, nie tylko wolnego, czasu. Aby się wybić, należy zaoferować coś wyróżniającego się, niepowtarzalnego. Żeby się do tego odpowiedniego przygotować warto skorzystać z monitoringu Internetu. Stał się on bowiem obecnie nieodzownym elementem działalności każdej marki w sieci.

Dlaczego monitoring jest tak ważny?

Większość osób doskonale zdaje sobie sprawę z tego, jak ważne podczas prowadzenia działalności jest, to żeby na bieżąco monitorować wszelkie wzmianki na temat marki, które pojawiają się w internecie. Czasami wystarczy jedna niezlokalizowana informacja, aby rozpętać burzę i narobić wielu problemów.

monitoring mediów
Monitoring mediów jest niezbędny w kampanii marketingowej

Taki systematyczny monitoring pozwala na szybkie odnalezienie toczących się dyskusji na temat naszego biznesu oraz określenie miejsc, w których jest on najczęściej wspominany. Dzięki temu dowiadujemy się co dokładnie myślą internauci i możemy reagować na ich potrzeby, wątpliwości czy pojawiające się pytania.

Poznanie opinii klientów i dbanie o wizerunek to jednak nie koniec korzyści! Śledząc zapytania związane ściśle z naszą branżą, zyskujemy nowe szanse sprzedaży i otwieramy się na nowych klientów. Natomiast kontrolowanie poczynań konkurencji pozwala być zawsze o krok przed nią, wyciągać wnioski na podstawie otrzymanych wyników i reagować w razie działań promocyjnych rywali.

Jak śledzić markę w Internecie i w mediach społecznościowych?

Istnieją dwa główne sposoby, które można wykorzystać w tym celu. Jednym z nich jest ręczne poszukiwanie informacji i kontrolowanie tego, co aktualnie mówi się o nasze marce w internecie poprzez systematyczne i regularne przeglądanie najpopularniejszych serwisów WWW, forów branżowych i mediów społecznościowych. Jednak jest to działanie niezwykle czasochłonne i zwykle nie przynosi zbyt dużych efektów. Jedna osoba nie jest w stanie przeskanować wystarczająco dużej ilości stron, a dodatkowo w wyniku monotonności pracy istnieje duże ryzyko, że przeoczy ona jakieś istotne informacje.

monitoring mediów internetowych
Jak śledzić markę w Internecie?

Istnieje jednak alternatywa, a dokładniej zastosowanie wyspecjalizowanych narzędzi, które automatycznie skanują sieć w poszukiwaniu zdeklarowanych przez nas słów kluczowych. Tego typu przyrządy dodatkowo zajmują się analizą i segregowaniem danych, dzięki czemu mamy dostęp do rozbudowanych statystyk. Do najpopularniejszych urządzeń tego typu należą:

  • Google Alerts – popularne narzędzie od Google, które jest całkowicie darmowe. Szczególnie polecane dla początkujących. Posiada prosty design, jest bardzo intuicyjne i łatwe w obsłudze.
  • Brand 24 – udostępnia 14 dniowy darmowy okres próbny. Umożliwia śledzenie wzmianek zarówno w mediach społecznościowych jak i całym Internecie, a dodatkowo daje możliwość zestawienia ze sobą wyników kilku monitorowanych marek.
  • Mention – to co wyróżnia go na tle innych to możliwość monitoringu w czasie rzeczywistym w kilkudziesięciu językach (także w polskim). Również oferuję 14 dniową wersję próbną.
  • BrandWatch – charakteryzuje się bardzo wysoką skutecznością i tym, że korzystają z niego największe światowe korporacje.
  • Moniori – pozwala na monitoring portali społecznościowych oraz internetu w Polsce, dodatkowo prócz słów kluczowych oferuje monitoring obrazów.

SeniOne – urządzenie pozwalające na śledzenie fraz w aż 26 językach. Istnieje możliwość wykupienia dostępu w kilku różnych pakietach.

Click to rate this post!
[Total: 7 Average: 5]

1 thought on “W jaki sposób monitorować Internet?

  1. Wiem z doświadczenia, że wszelkie działania w Internecie trzeba monitorować na bieżąco. Jak czasem cos złego się zadzieje i to przeoczymy, to później się z tego nie wygrzebiemy.

Leave a Comment