Jak marka powinna korzystać z funkcjonalności Pinteresta?

Amerykański serwis społecznościowy, uruchomiony w 2010 roku bardzo szybko zyskał popularność. Zapewne z powodu swojej wyjątkowej estetyczności ale wpływ na to również mają funkcjonalności, które umożliwiają użytkownikom przechowywanie inspiracji. Mówi się, że Pinterest jest wirtualną tablicą korkową, do której przypinamy motywujące karteczki. Tylko, że tutaj te karteczki przybierają bardzo różne formy – raz są to zdjęcia, innym razem infografiki, a za chwilę wizualizacje.

Jak używać Pinteresta z promocji marki?

Pinterest jest wyjątkowym portalem, ponieważ pokazuje rzeczywistość ładniejszą niż jest ona w rzeczywistości. Bardzo często służy budowaniu sobie w głowie i na swojej tablicy obrazu idealnego życia. Użytkownicy tworzą mapę marzeń . Umieszczają tam swój wymarzony dom, miejsca, które chcieliby zobaczyć, podróże, które chcieliby odbyć, potrawy, których chcieliby spróbować. Czy już dostrzegasz możliwości, jakie tkwią w tym portalu dla marketingu marek? Daje on wyjątkową okazję do pokazania naszego produktu lub usługi jako obiektu pożądania, celu który trzeba zrealizować, marzenia do spełnienia.  Przyjrzyjmy się, za pomocą jakich funkcjonalności to zrobić.

Konkursy

Nie od dziś wiadomo, że użytkownicy social mediów kochają konkursy, zwłaszcza te z nagrodami. A na Pinterescie szansą dla marketingu jest fakt, że nie ma on jeszcze sztywno sprecyzowanych zasad konkursowych. Zatem ogranicza Cię wyłącznie wyobraźnia. Możesz poprosić swoich fanów o zaprezentowanie Twojego produktu w jakiejś atrakcyjnej scenerii, o przypinanie na tablicy zdjęć z używania produktu. A możesz wymyślić coś absolutnie nowego – Twoja w tym głowa.

Pokaż użytkownikom, że ich znajomi Cię lubią

Internauci chętnie sprawdzają, co lubią inni. Dlatego warto jest stworzyć tablicę z najbardziej popularnymi Pinami wśród twoich fanów, dobrze jest również ją promować na stronie czy blogu. Takie działania zaciekawią Twoich odbiorców, bo skoro te Piny są popularne, to zapewne są interesujące i wartościowe.

Opowiadaj historie Pinami

Wiadomo, najlepiej wzbudzić zainteresowanie opowiadaniem ciekawych historii. Tylko jak to zrobić na Pintereście? Tworzyć tablice skojarzeń. Niech twoi fani mogą puścić wodze fantazji i wrzucać Piny ze skojarzeniami, a może marzeniami związanymi z Twoją marką. Tutaj dobrze jest rozpocząć taką zabawę, podpowiedzieć kontekst, a jeśli zabawa się rozkręci, zyskamy popularność. Co więcej, zapracujemy na pozytywne skojarzenia i rozpoznawalność marki.

Widgety – Pinterest połączony ze stroną

Widget czyli przekierowanie na naszą stronę. Nie muszę chyba pisać, dlaczego to jest korzystne – użytkownik klika w przycisk i w sekundę ląduje na naszej stronie internetowej. Jak to zrobić? Całkiem prosto. Wystarczy wejść na podstronę „Pinterest dla biznesu”, przeczytać i wykonać instrukcję. Należy po prostu skopiować gotowy kod źródłowy i umieścić go w miejscu, gdzie ma się wyświetlać.

Przypinanie treści

Warto jest otagować swoje zdjęcia, treści, infografiki, czyli wszystko to, co może prezentować Twój produkt logo Pinteresta. Sugeruje to, że możesz tą treść przypiąć do swojej tablicy marzeń. W ten sposób zwiększasz szanse na powrót w przyszłości tego użytkownika. Być może teraz nie może sobie pozwolić na kupno Twojego produktu, ale jego tablica będzie mu o tym przypominała. Dodatkowo – fakt, że użytkownik coś przypiął na swoją tablicę widzą też jego znajomi, zatem jest szansa że do nich również dotrzesz.

Pinterest to bardzo przyjemny portal, ale oprócz tego może stać się bardzo skutecznym narzędziem do prowadzenia marketingu marki.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Leave a Comment