Jak wybrać influencera do współpracy

Jak wybrać influencera do współpracy?

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Zastanawiasz się, jak wybrać influencera do współpracy? Blisko 80% marketerów zastanawiało się już nad tym przed Tobą, gdyż taki odsetek osób korzystał już z usług speców od social mediów. Jak myślisz, co odpowiedzieliby Ci na pytanie: jak wybrać influencera do współpracy? Każdy pewnie miałby nieco inne rady. Postarajmy się jednak zebrać je w sensowną całość.

Kim jest influencer?

Zanim rozważymy, jak wybrać influencera do współpracy, warto mieć, chociaż ogólne pojęcie o tym, z kim właściwie mamy do czynienia. Influencer to osoba, która zazwyczaj działa na co najmniej jednej platformie social media, takiej jak np. Facebook, Twitter, Instagram, YouTube. Jej działania są w stanie wpłynąć na opinie odbiorców na temat danej marki, produkt czy usługi i przyczynić się do tego, że dana osoba po prostu coś kupi.

Jak wybrać influencera do współpracy – od czego zacząć?

Kim jest influencer

Rozmyślanie nad tym, jak wybrać influencera do współpracy, może nam przysłonić coś, co powinniśmy zrobić na samym początku. Mianowicie odpowiedzenie sobie na pytanie, czego oczekujemy od takiej współpracy?

Współpraca z influencerem – z jakimi kosztami należy się liczyć?

Wpisując w wyszukiwarce zapytanie ”Jak wybrać influencera do współpracy?” możemy natknąć się na artykuły dotyczące kosztów współpracy z influencerami. Nie są one jednak jednolite. W dużej mierze zależy od tego, jak bardzo popularny jest dany influencer, ile czasu musi poświęcić na współprace z nami i czy nasza marka, mieści się w ogóle w kręgu jego zainteresowań.

Kto najczęściej korzysta z usług influencerów?

Współpraca z influencerem – z jakimi kosztami należy się liczyć

Nad tym, jak wybrać influencera do współpracy najczęściej głowią się duże koncerny, firmy i znane marki. Stać ich bowiem na każdą nawet najbardziej oryginalną kampanię reklamową i dobrze wiedzą, jak duży potencjał kryją w sobie media społecznościowe. Sprawnie poruszają się jednak po nich eksperci, czyli influencerzy.

Na co zwrócić uwagę?

Decydując się na współpracę z danym influencerem, dobrze jest wiedzieć, kim właściwie są odbiorcy jego działań jego działalności. Ile kampanii i z jakim skutkiem do tej pory przeprowadził. Czy współpracował z innymi influencerami? Jakie marki najczęściej podejmowały z nim współpracę. Jakim posługuje się językiem, jaki ma styl. Czy jego wizerunek w sieci jest rozpoznawalny?

Jak wybrać influencera do współpracy – podsumowanie

Wybór odpowiedniego influencera powinien być poprzedzony dokładnym researchem. Przede wszystkim jednak powinien nam odpowiadać jego styl i sposób tworzenia. Jeśli natomiast nie wzbudza naszego zaufania, to nawet ogromna liczba followersów, nie powinna być wyznacznikiem do podjęcia ostatecznej decyzji…

Leave a Comment