Kim jest dobry copywriter?

O copywritingu w ostatnich latach słyszy się coraz częściej. I chociaż wydawałoby się, że napisanie dobrego tekstu to nic trudnego, to nie ma nic bardziej mylnego! Zawód copywritera przez długi czas był bardzo niedoceniany, ostatnio jednak widać w tym zakresie spore zmiany. Czym dokładnie zajmuje się copywriter? Jakie są cechy dobrego twórcy tekstów? Tego wszystkiego dowiesz się z poniższego artykułu. Zapraszamy do lektury!

Copywriter – czyli tak naprawdę kto?

Jeśli skupić się na definicji słownikowej to można określić, że copywriter jest osobą tworzącą teksty, wykorzystywane w celach marketingowych. Jednak czy to wszystko? Czy da się zamknąć ów zawód w tak wąskie ramy? Raczej nie. Szczególnie jeśli zwrócimy uwagę na fakt, że zawód ten ciągle ewoluuje i dostosowuje się do wymagań rynkowych. Dodatkowo każdy copywriter specjalizuje się w innego rodzaju tekstach. Po prostu nie da się być dobrym we wszystkim. To dość normalne zjawisko w życiu. Mimo że zawód ten wymaga ogromnej elastyczności i wszechstronności, to jednak praktycznie niemożliwe jest znalezienie specjalisty dosłownie od każdego rodzaju tekstów. Copywriterzy mogą tworzyć między innymi treści takie jak:

– Opisy produktów zarówno pod względem sprzedażowym, jak i SEO.
– Artykuły branżowe dla firm działających w sieci
– Teksty blogowe
– Teksty na potrzeby spotów reklamowych i audycji radiowych
– Opisy kategorii na sklepach internetowych
– Wizytówki NAP

Jakie są cechy dobrego copywritera?

Jak w każdej branży i w każdym zawodzie skuteczności copywritera opiera się na jakości jego tekstów. Jeśli firma oczekuje konkretnych efektów, to musi przyłożyć się do wybrania odpowiedniej osoby, która będzie odpowiedzialna za tworzenie treści sprzedażowych lub innych. Podstawowymi cechami dobrego specjalisty są oczywiście takie cechy jak terminowość i rzetelność. Warto jednak zwrócić dodatkowo uwagę na to, czy dana osoba ma już jakieś doświadczenie. Zapytać o przykłady tworzonych wcześniej artykułów czy opisów. Można nawet pokusić się o pozyskanie referencji od byłych pracodawców. Co więcej, jeśli nasza branża skupia się na działaniach internetowych, dobrze jest skontrolować znajomość zasad SEO u copywritera. W końcu poprawa pozycji strony w wyszukiwarce to nadal jedno z głównych zadań bloga firmowego. Nie warto więc wydawać pieniędzy na marne. Szczególnie że nieumiejętnie wykorzystane frazy mogą spowodować więcej szkody niż pożytku.

Dobry copywriter – ile kosztuje?

Jak w przypadku każdej branży – dobry specjalista kosztuje. Warto jednak pamiętać, że czasami lepiej jest dopłacić a naprawdę zobaczyć efekty tego, na co wydało się pieniądze. W końcu chodzi tutaj o rozwój firmy. Nie da się jednoznacznie powiedzieć, ile kosztują usługi dobrego copywritera, ponieważ widełki na rynku są bardzo szerokie. Średnia stawka za 1000 znaków ze spacjami (zzs) to około 25 zł netto. Niektóre osoby wyceniają swoją twórczość ogólnie, na przykład 50zł od artykułu. Najlepszym wyborem będzie skontaktowanie się z osobą, z którą chcemy zacząć współpracę i dopytanie jej o szczegółowy cennik. Oczywiście kwoty mogą różnić się znacznie również w zależności od branży, dla której mają być tworzone. W końcu napisanie tekstu na rynek beauty czy modowy będzie raczej prostsze niż dla branży hutniczej, czy spawalniczej.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Leave a Comment