Micro digital influencer — kim jest i jak może nam pomóc w rozwoju marki?

W dobie mediów społecznościowych wpływ na kreowanie gustów i trendów w społeczeństwie może mieć każdy. W związku z tym influencer marketing szybko rośnie na znaczeniu i zaczyna dominować w internecie. Jednak coraz częściej firmy decydują się na współpracę nie tylko z twórcami posiadającymi kilkuset tysięczne grono odbiorców. Firmy wybierają mniejsze kanały i blogami. Kim są micro digital influencerzy i dlaczego marki ich sobie upodobały? Czy naprawdę warto skorzystać z takiej współpracy?

Micro influencer? Czyli kto?

Micro influencer to osoba, która prowadzi bloga, vloga, profil na Instagramie czy Facebooku. Grono jej odbiorców zwykle mieści się w przedziale od 1 000 do 10 000 obserwatorów. Zwykle jest to po prostu „zwykły” człowiek, który na co dzień wykonuje etatową pracę, a działalność internetowa jest tylko dodatkiem, albo pasją wynikająca z chęci dzielenia się swoimi zainteresowaniami i doświadczeniami.

Taki influencer grupę swoich fanów zwykle gromadził przez dłuższy okres, regularnie prowadząc profil i inspirując zgromadzoną wokół niego społeczność. Dzięki temu jego relacja z obserwatorami jest o wiele głębsza i bardziej autentyczna niż w przypadku macro influencerów. A praktyka pokazuje, że odbiorcy chętniej podążają za osobami, które sprawiają wrażenie prawdziwych w tym co robią – czyli właśnie za micro influencerami.

micro digital influencer
Kim jest micro digital influencer?

Co ma micro influencer, czego nie ma makro influencer?

Przede wszystkim wykorzystując w kampaniach reklamowych micro influencerów, marki mogą liczyć na większe zaangażowanie odbiorców. Zależność wygląda następująco: im więcej osób obserwuje dany profil, tym silniej spada zaangażowanie całej grupy. Przeprowadzone badania pokazują, że micro influencerzy generują zainteresowanie nawet o 60% większe niż w przypadku przeciętnych kampanii w mediach społecznościowych.

Dodatkowo prowadzone przez nich kampanie, cechują się wyższym wskaźnikiem efektywności oraz generują 2,2 razy więcej konwersji, niż te prowadzone przez macro influencerów. To twarde dane, pokazujące, że współpraca z takimi twórcami może być niezwykle skutecznym narzędziem marketingowym. Co więcej, micro influencerzy mają po prostu mniej zapytań ofertowych. Przekłada się to na większą ilość czasu, którą mogą poświęcić na poznanie brandu, firmy i produktu. Chętniej też decydują się na długoterminowe współprace i bardziej angażują się w działania!

Taniej i lepiej!

Choć w pierwszej chwili, może się to nam wydać dziwne, to takie są realia. Macro influencerzy często żądają za współpracę z marką olbrzymich kwot. Wynika to z faktu, że mają do wyboru wiele ofert i mogą narzucać swoje często niewyobrażalne żądania. Natomiast współpraca z micro influencerem (a czasami nawet z kilkoma jednocześnie!) jest tańszym przedsięwzięciem i charakteryzuje się większą wiarygodnością i autentycznością.

Co więcej – twórcy posiadający mniejsze grono odbiorców często nie oczekują zapłaty pieniężnej, a zgadzają się na współpracę barterową, w zamian za produkty firmowe. To może być doskonałe rozwiązanie, zwłaszcza gdy nie posiadasz ogromnego budżetu na kampanię reklamową w social mediach.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

1 thought on “Micro digital influencer — kim jest i jak może nam pomóc w rozwoju marki?

  1. Każdy może być obecnie influencerem. Dużo osób ma ponad 1 tys. znajomych na FB, a to już dobry kapitał na początek.

Leave a Comment