Skąd brać pomysły na posty w mediach społecznościowych?

Prowadząc działania w mediach społecznościowych, możesz spotkać się z kryzysem. Pewnego dnia po prostu zauważysz, że nie masz zupełnie pomysłu, o czym stworzyć posta. To zdarza się praktycznie każdemu. Chcąc tworzyć wysokiej jakości, merytoryczne treści, nie można przecież pisać o czymkolwiek. Skąd więc brać ciągle nowe pomysły na wpisy w mediach społecznościowych? Jeśli chcesz zaznać trochę inspiracji, to serdecznie zapraszamy do lektury!

Pisz o tym, na czym się znasz!

Brzmi banalnie? Być może. Jednak w dalszym ciągu wiele osób o tym zapomina. Skupiają się na wynajdywaniu jak najbardziej chwytliwych tematów, a nie na swoich umiejętnościach. Jeśli ktoś pisze o tym, co go interesuje i na czym się zna, to ludzie to wyczuwają i doceniają. Pasja to najlepszy motor napędzający. Poza tym nikt nie mówi, że wszystkie publikowane posty muszą być nowe. Czasami warto przeprowadzić recykling. Wiele znanych blogerów lub wielkich marek publikuje swoje teksty sprzed jakiegoś okresu, tylko odświeżone! Czasy się zmieniają, człowiek zdobywa większe doświadczenie, uczy się nowych rzeczy. To zmienia poglądy i fajnie jest to pokazać. To przyczynia się do zdobycia większego zaufania odbiorców i budowania z nimi trwałych relacji.

Po prostu spytaj!

W tworzeniu wartościowych treści najważniejsi są odbiorcy. To ich zadowolenie gra tutaj pierwsze skrzypce. Więc czemu, by tak, ich nie zapytać czego oczekują? Możliwości masz sporo. Można zadać takie pytanie dodatkowo, na koniec któregoś z wpisów. Ciekawym pomysłem jest stworzenie osobnego, dedykowanego posta w tej sprawie. Może w formie ankiety? Dzięki temu nie tylko znajdziesz nowe pomysły na wpisy, ale również pokażesz odbiorcom, że ich zdanie ma znaczenie! To korzystnie wpłynie na wizerunek Twój lub twojej marki. Co więcej, gdy otrzymasz odpowiedzi i będziesz mieć przygotowaną listę tematów, to pomyśl i przeanalizuj, jak możesz rozszerzyć konkretny wątek. Na pewno znajdzie się coś, co jeszcze możesz napisać w danym obszarze czy dziedzinie. Internauci na pewno docenią fakt, że ciągle się rozwijasz.

Znajdź sobie źródło inspiracji

Jeśli nie masz zupełnie pomysłu na to, jakie treści możesz udostępniać, to po prostu zainspiruj się. Nie mówimy tutaj absolutnie o kopiowaniu wpisów czy tematów, ale o pomysłach. Zacznij przeglądać inne konta w social mediach, śledź działania konkurencji. Dzięki temu dowiesz się, co udostępniają inni i co interesuje odbiorców. Być może to pomoże Ci w wymyśleniu kilku ciekawych tematów. Nie musisz ograniczać się oczywiście tylko do swojej branży. Wyjdź poza swój temat i popatrz w nieoczywiste miejsca. Czasami wbrew pozorom to właśnie tam można trafić na najfajniejsze inspiracje. Staraj się nie myśleć schematycznie. Tak naprawdę każdy kierunek jest dobry.

A może by tak wygenerować pomysł?

Od pewnego czasu można w sieci trafić na specjalne narzędzia i serwisy zwane generatorami pomysłów. Działają one w ten sposób, że wprowadza się interesujące nas słowa kluczowe, a automat podpowiada pomysły na content. Oczywiście na pewno nie wszystkie będą trafione. Jednak jest to doskonały sposób na czerpanie inspiracji. Poza tym, bez wątpienia trafią się też wśród nich perełki, które fajnie będzie wykorzystać. Wśród najpopularniejszych serwisów tego typu znajdziesz między innymi Blog Topic Generator od Hubspot, Content Idea Generator i Answer The Public.

Zatrudnij kogoś do pomocy

Czasami bywa tak, że przez natłok innych obowiązków nie jesteśmy w stanie skupić się na tworzeniu wartościowych treści i chwytliwego contentu. Wtedy dobrym pomysłem jest przekazanie komuś tej części obowiązków. W sieci można spotkać się z bardzo dużą ilością ofert od copywriterów. Ktoś zajmujący się tym profesjonalnie będzie miał na pewno większe doświadczenie i znajdzie ciekawe pomysłu. Dodatkowo usiądzie do tego ze świeżą głową i po prostu spojrzy na tę kwestię z innej perspektywy. Czasami takie „odświeżenie” jest bardzo potrzebne. Pamiętaj tylko, by wybierając copywritera do współpracy sprawdzić dokładnie jego kwalifikacje, a przede wszystkim portfolio! Tylko to da Ci pewność, że content, który będzie tworzyć, będzie wysokiej jakości.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Leave a Comment