Zarabiaj więcej wydając mniej. Jak obniżyć stawki Google Ads?

Pieniądze odgrywają kluczową rolę w organizacji pracy firmy. Nie inaczej wygląda to w branży e-commerce, dlatego wszelkie chwyty pozwalające optymalizować budżet są niezwykle ważnym elementem zarządzania. Przygotowaliśmy, więc dla Was krótki poradnik o tym, jak obniżać stawki za kliknięcie w kampaniach Google Ads.

Tańsze klikanie

W dużym skrócie tańsze są takie kampanie Google Ads, które można określić jakościowymi i dobrze zoptymalizowane. Na cenę kliknięcia ma także wpływ tego jak duża w danym segmencie rynku jest konkurencja. Mówiąc wprost chodzi o to ile firm konkuruje z nami o widoczność w danym miejscu wyszukiwarki. Teoretycznie wiemy, więc jakie reklamy są najtańsze, wiele osób jednak głowi się nad tym, jak obniżyć koszt kliknięcia w praktyce.

Obniż koszty kampanii Google Ads

Przede wszystkim skupmy się nad wspomnianym wyżej kryterium jakościowym. Na etapie tworzenia reklam powinniśmy zadbać, wiec o prezencję kreacji oraz warstwę tekstową. Zachęcające do działania CTA oraz przykuwająca uwagę grafika to elementy, które pozwolą na efektywnie działania w sieci Ads. Kolejny istotnym elementem umożliwiającym obniżenie stawek kampanii Google Ads jest struktura kampanii. Co to znaczy? Otóż obejmuje to budowanie odpowiednich grup reklam dla danych grup odbiorców oraz precyzyjnych słów kluczowych.

Warto określić tez ściśle wykluczenia, co pozwoli uniknąć przepalania budżetu przez użytkowników, którzy nie dokonają w naszej witrynie pożądanej aktywności. Warto również zrezygnować z automatycznego określania stawek, na rzecz manualnego zarządzania budżetem kampanii Google Ads. Pozwala szybko i precyzyjnie reagować to na wszelkie niepożądane zachowania użytkowników względem kampanii, dzięki czemu nasz budżet staje się bardziej elastyczny, a my mamy większą kontrolę nad rozdysponowaniem środków.

Jak Google ocenia kampanię?

System Google ocenia daną reklamą biorąc pod uwagę kilka czynników. Wśród kryteriów mających wpływ na stawki naszej kampanii jest m.in. trafność, jakoś strony do której przekierowuje dana kampania, stopień dopasowania słów kluczowych, wyniki działań w wyszukiwarce Google w przeszłości. Dlatego warto pamiętać, że praca nad kampanią reklamową w Google Ads to nie tylko działania w panelu, ale również szereg prac powadzonych w obrębie naszej witryny www. Istotnym elementem działań reklamowych w wyszukiwarce jest również analiza oraz umiejętność wyciągania wniosków i odpowiedniego reagowania na wszelkie niepokojące dane.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Leave a Comment